
Ako dosiahnuť to, aby ľudia s ktorými niesom v spojení na LinkedIn a nikdy som o nich nepočul videli môj príspevok?
1. Video už nieje prioritozované viac ako text only alebo foto based posts
- mali by ste mať kombináciu
- napríklad nové polls, ktoré majú absolutne úžasnú pozornosť
2. Veľmi dôležitý faktor je taktiež ako dlho sa ľudia pozerajú na môj post
– čiźe ako dlho ho čítajú alebo pozerajú video, ktoré som uploadol ale len čisto native video (to je video, ktoré je priamo na LinkedIne nie odkaz na YT)
3. To ako sú hodnotené reakcie na LinkedIne
- komenty sú omnoho hodnotnejšie pre algoritmus ako napríklad like alebo love a pod.
4. Koľko hashtagov mám používať?
- toto magické číslo je po novom medzi 4 až 5
5. A čo s videami?-
- krátke videá, ktoré sú skôr stručnejšie sú lepšie pre algoritmus ako videá, ktoré sú dlhé
- na to aby video uspelo potrebujeme aby ho človek, ktorý ho pozeral videl celé
- čím viac času strávi sledovateľ na našom videu (dopozerá do polky alebo dokonca) tým bude video úspešnejšie
- môžu byť dlhšie ako 60 sekúnd ale nemali by byť dlhšie ako 3 min.
6. POZOR na gramatiku!
- zlá gramatika môže Linkedin znamenať, že váš obsah môže dokonca až zakázať
- na základe zlej gramatiky si totižto myslí, že obsah pridáva robot
7. Akonáhle niečo postnete LinkedIn rozdelí váš obsah do 3 odlišných kategórií
Prvá kategória je SPAM :
- Ak postnete niečo ako konkrétny link alebo odkaz, LinkedIn si bude myslieť, že je to spam a zablokuje váš príspevok
- majú to aj v Podmienkach
- z tohto typu postu pochopiteľne nedostanete žiadnu pozornosť
Druhá kategória je post s nízkou kvalitou
- tento post obsahuje 2 až 3 vety
- nieje to nič extra a nevyvoláva záujem od ľudí, ktorý vás nepoznajú
- môže rto byť napríklad post ohľadom toho, že niekomu verejne poprajete všetko najlepšie a tagnete ho v príspevku
Tretia a najlepšia kategória sú posty s vysokou kvalitou.
Ako tieto posty LinkedIn identifikuje a ako môžme dosiahnuť, že bude aj náš post braný ako vysoko kvalitný?
- dobrá gramatika ako sme už spomínali
- nepoužívať viacero odkazov/odkazovať na iné stránky alebo platformy von z Linkedinu
- nepoužívať viac ako 5 hashtagov na poste a netagovať viac ako 5 ľudí
- nepostovať viac ako každé 3 hodiny
- používajte hashtagy, ktoré súvisia s LinkedInom a nie s inými platformami
Tipy na to ako sa vyhnúť tvorbe postov s nízkou kvalitou :
- tagujte ľudí o ktorých viete, že spravia odozvu na poste, ktorý pridávate
- nepridávajte ľudí na post len preto aby ste tam nejakých pridali je to horšie ako keď nikoho netagnete
- pridávajte hashtagy, ktoré sú viac úzko zamerané napríklad namiesto hashtagu #socialmedia použite #socialmediatips
- ak píšete text k svojím príspevkom používajte radšej kratšie výstižné vety aby bol obsah lepšie čitateľný a prehľadnejší
- nepoužívajte zdĺhavé vety, ktoré sú ťaźké na čítanie a porozumenim
8. Čo znamená na LinkedIne výraz “Zlatá hodina” ?
- je to prvá hodina kedy váš post vidia ľudia s, ktorými ste v spojení na LinkedIne
- je to hodina, ktorá je najdôležitejšia a rozhodujúca v tom koľko pozornosti váš post dostane od LinkedInu
- ak sa váš post v tejto prvej hodine od postnutia osvedčí LinkedIn ho podporí
- prvá hodina a to ako si váš post počas nej viedol, ovplyvňuje to ako sa mu bude dariť po celú zvyšnú dobu, môžu to byť týždne dokonca až mesiace zobrazovania
- ak s vaším postom nikto nemá interakciu v prvej hodine LinkedIn ho už viac nebude ukazovať
Čo môžme spraviť aby sme v prvej “Zlatej hodine” uspeli?
- postujte vtedy keď sú vaši followeri aktívny stačí sa pozrieť do Chatu a ak vidíte viac Zelenej ako nie tak postujte
- pýtajte sa otázky, ktoré budú vyzývať ľudí na interakciu a zarezonujú s nimi
- odpovedajte na komentáre pod svojím príspevkom a snažte sa robiť čo najviac interakcií v prvej hodine
- vytvorte si postovací plán na to kedy budete postovať aby ste si zachovali konzistenciu a ľudia vedeli kedy majú od vás čakať nový príspevok
Tip na záver :
Nikdy needitujte post, ak na ňom nájdete chybu.
Radšej ho zmažte a postnite ho nanovo!
Zaujímavosť :
Obsah na LinkedIne sa nikdy nezobrazí rovnakému človeku dva krát.
To znamená, že ak niekto videl môj obsah raz a následne ho jeho známy, (ktorý ho má pridaného v svojej sieti) prezdieľa.
Tento obsah sa mu už viac nezobrazí.